luni, 6 februarie 2012

Saw (Puzzle mortal)

Hellăw guys.Nu ne-am mai văzut (citit) de ceva vreme.Anyway,tocmai am terminat de văzut toate părţile filmului Saw 1-7 (pentru cei ce nu ştiu,e un film horror legat de un "ucigaş" în serie numit John * sau Jigsaw*, acesta răpeşte oamenii care "nu apreciază viaţa" şi îi pune  la diferite "jocuri" ) şi m-am gândit să vă las nişte citate/discuţii memorabile.Enjoy!

Saw 1.

Jigsaw: Vreau să joc un joc.
Lawrence Gordon: Jigsaw,un ucigaş în serie.De fapt,practic vorbind,nu e chiar un criminal.Nu a omorât pe nimeni.Găseşte moduri prin care victimele sale să se omoare singure.
Jigsaw: Să înceapă jocul.Trăieşte sau mori.

Saw 2.

Jigsaw: Numele meu e John.
Eric: Credeam că preferi Jigsaw.
Jigsaw: Nu.Poliţia şi presa m-au poreclit Jigsaw.Eu nu am încurajat niciodată asta.Piesele de puzzle (jigsaw) luate de pe victimele mele sunt doar un simbol.Anume că victimei îi lipsea ceva.O piesă vitală pentru puzzle-ul uman.Instinctul de conservare.
Eric: Este foarte interesant John.Dar acum aş vrea să vorbeşti cu mine.
Jigsaw: Vorbesc cu tine.Tu nu asculţi.Nu uita regulile.
Eric: Te ascult şi nu aud decât aceleaşi prostii bolnave pe care le aud de la primele două secunde ale oricărui interogatoriu.
Jigsaw: Este o abordare interesantă pentru un poliţist.Nu trebuia să mă convingi că sunt prietenul tău?Să mă faci să mă simt mai bine şi să-ţi spun tot?
Eric: Nu pot urma manualul când îl ai pe fiul meu.
(...)
Jigsaw: Te simţi mai bine acum ,în spatele unui birou?
Eric: Simt o gramadă de lucruri acum.
Jigsaw: Dar te simţi în viaţă şi asta e tot ce contează.

Jigsaw:- Avem o rasă umană care nu mai are dorinţa de a supravieţui.

Jigsaw: Ce crezi că vindecă (,)  cancerul,Eric?Leacul pentru cancer.Care este?
Eric: Nu ştiu,Dar ştiu că nu este torturarea şi omorârea oamenilor din plăcere.
Jigsaw: Nu am omorât pe nimeni în viaţa mea.Decizia le aparţine.De ce eşti aşa disperat să-ţi recuperezi fiul?
Eric: Pentru că este fiul meu.
Jigsaw: Care este ultimul lucru pe care i l-ai spus?Se pare că faptul că fiul tău este pe moarte te face să acţionezi.De ce facem asta doar când o viaţă este în pericol?
Eric: Întotdeauna mi-am iubit fiul,asta nu s-a schimbat niciodată.
Jigsaw: S-a schimbat acum.Faptul că şti că e pe moarte schimbă tot.Dacă eu ţi-aş spune data şi ora exactă  când o să mori,ţi s-ar schimba radical viaţa.Eu ştiu.Poţi să-ţi imaginezi cum e când cineva vine la tine şi îţi spune că eşti pe moarte?Gravitatea situaţiei?Faptul că pentru tine,timpul trece şi,într-o secundă totul se prabuşeşte?Începi să vezi totul diferit,miroşi totul diferit.Savurezi totul,un pahar cu apă sau o plimbare prin parc.Majoritatea oamenilor au luxul de a nu şti când le-a venit timpul.Ironia este că asta îi împiedica să-şi trăiască viaţa.Ei beau paharul cu apă,dar niciodată nu îl gustă.
Eric: Poţi repara asta John.
Jigsaw: Eu nu pot fi reparat.Eu am cancer.
Eric: Crezi că dacă ai cancer,asta e o scuză pentru ce faci? 
Jigsaw: Nu cancerul m-a împins să fac asta.Momentul în care am decis să mă sinucid m-a împins să fac ceea ce fac şi i-a dat un sens.Am încercat să mă sinucid,şi nu am reuşit.Corpul meu nu a reuşit să reziste cancerului dar am reuşit să supravieţuiesc căzăturii de pe o stâncă.Spre surprinderea mea,trăiam...şi am hotarât să-mi petrec restul zilelor testând esenţa omenirii.Cei care nu apreciază viaţa nu merită să trăiască.

Jigsaw: Aminteşte-ţi Obi,odată ce eşti în iad,numai diavolul te poate ajuta.

Jonas: Îmi amintesti de mine omule,nu conteaza in ce fel de situatie te afli,trebuie sa-ti gasesti un inamic.Sti ceva? Eu am inamici.

Jigsaw: Cât de mult sânge eşti în stare să verşi pentru a rămâne în viaţă? 


Saw 3.
Jigsaw: -Corpul uman este o creaţie uimitoare.Te-ai întrebat vreodată cât de mult se poate răsuci o mână?
"- Dacă asculţi asta înseamna că ai picat testul şi trebuie să plăteşti preţul.Preţul de a trăi pentru nimic.Acum,îţi dau un motiv pentru care să trăieşti.Ştiu unde îţi este fiica.Dacă o vrei înapoi,va trebui să joci un alt joc."

Amanda: Scuze.Ştiu că e greu să te concentrezi când ai în jur o grămadă de lucruri cu care mă poţi omorî.

Jigsaw: -Moartea e o petrecere surpriză.
"-Suferinţă? Nu ai văzut nimic încă."

Jigsaw: Îmi pare rău dar, tot acest echipament medical te face să crezi că înca te afli într-un spital?
Dr.Lynn Denlon : Nu
Jigsaw: Şi atunci de ce îmi vorbeşti cu un jargon de absolvent de şcoală medicală?

Saw 4.
Jigsaw: Crezi că deţi controlul nu?Crezi că s-a terminat doar pentru că sunt mort.Nu s-a terminat.Jocurile de abia au început.

Vezi ce văd şi eu.
Simte ce simt şi eu.
Salvează cum salvez eu.
Preţuieşte-ţi viaţa.

Cecil: Care e problema ta?
Jigsaw: Tu eşti problema mea.Şi devi problema tuturor.

Jill: Am vrut doar să-i ajut.
Jigsaw: N-ai cum să-i ajuţi.Trebuie să se ajute singuri.

Jigsaw: I-am spus să nu desconsidere viaţa.
"-Viaţa ta e o minciună."
"-Nu pot să-ţi mai las timp.Nimeni nu poate.Timpul e o iluzie.(...) Vezi tu,lucrurile nu sunt secvenţiate.Binele nu duce la bine şi nici răul la rău.Oamenii fură şi nu sunt prinşi...trăiesc viaţa frumos.Alţii mint,înşeală....şi sunt aleşi.Unii oameni se opresc ca să ajute un motociclist pierdut şi sunt omorâţi de o dubă cu viteză.Nu se ţine cont de aşa ceva.Modul cum joci cărţile primite e tot ce contează."
"- Dacă subiectul supravieţuieşte metodei mele,e reabilitat instantaneu."
"-Eu anticipez posibilităţile şi las jocul să decurgă de la sine.Nu voi lua decizii pentru nimeni,voi oferi opţiuni."


Saw 5.
Jigsaw: Această cameră îţi poate fi fie sanctuarul, fie mormântul.

Mark Hoffman: Ce vrei de la mine?
Jigsaw: Vreau să văd dacă ai ce-ţi trebuie pentru a supravieţui.

Jigsaw: - Dacă eşti bun la anticiparea minţii umane nu laşi nimic în voia întâmplării.
"-Răzbunarea îl poate schimba pe om.Te poate transforma în ceva ce nu credeai că poţi fi vreodată."
"-Se spune că imitaţia e cea mai mare formă de măgulire."
"-Toată lumea merită o şansă"

Mark Hoffman: Tu nu ai văzut sângele.Tu nu ai văzut ce i-a făcut.


Saw 6.
Jigsaw: Până ce o persoană nu înfruntă moartea,nu se poate spune ce e în stare să facă pentru a supravieţui.
"-Ştii că în est oamenii plăteau doctorii când erau sănătoşi. Când sunt bolnavi nu mai trebuie să plătească.Ei plătesc pentru ce doresc nu pentru ce nu doresc.Am început strâmb....Politicienii aceştia spun acelaşi lucru la nesfârşit.Deciziile privind sănătatea ar trebui luate de doctori şi de pacienţii lor nu de guvern.Acum ştiu că nu sunt luate de doctori şi pacienţii loc sau de guvern,ci de nenorocitele de companii de asigurare.
Will: John nu face asta,vei rămâne pe cont propriu.
Jigsaw: Vezi tu Will,asta e viaţa mea,despre ea vorbim,îţi aminteşti?
(...) Will:Tipul de cancer pe care îl ai e malign şi inoperabil.
Jigsaw: Asta ţi-a mişcat subtil limba.
Will: Chiar dacă tratamentul va funcţiona cancerul va recidiva.Este o luptă ce nu poate fi câştigată.
Jigsaw: Acum mişcările au fost şi mai subtile.De fapt,asta a fost o limbă ascuţită.Crezi că e vorba de cei în viaţă,dar noi vom avea judecata finală asupra ta.Pentru că morţii nu vor veni să-ţi ceară sufletul.

Jigsaw: -Trezeşte-te Jill,oamenii ăştia nu au pic de respect pentru vieţile ce le distrug.O dată ce vezi moartea de aproape...ştii cât valorează viaţa.Asta este calea mea.Şi am dovezi că functionează.
"-Oamenii vor continua să te rănească,şi să te lase baltă."

Amanda: Obişnuieşte-te cu mine pentru că nu plec nicăieri.

Harold Abbott: Tocmai mi-ai dat o sentinţă de moarte.Tocmai m-ai ucis.

Brent: Nu putem sta aici degeaba.Trebuie să luam o decizie.Nu înţelegi?


Saw 7.
Bobby: Acestea sunt cicatricile mele....minţile noastre se vor vindeca dar cicatricile astea nu vor dispărea niciodată.Aceste cicatrici nu ar trebui să fie un simbol al ruşinii....ele ar trebui să fie purtate ca un bandaj al curajului.

Hoffman: Vrei să şti care e singurul lucru rău în a te ucide,Jill?O pot face doar o dată...

Jigsaw: Nici o acţiune nu are loc fără un sacrificiu.I-ai judecat pe ceilalţi după culoarea pielii iar astăzi,Evan,vei învăţa că toţi avem aceeaşi culoare în interior.Trăieşte sau mori.Decizia e a ta.




Live or die.Make your choice.





4 comentarii:

  1. Eu l-am văzut pe cel 3D şi mi-am dat seama că sunt prea slabă de înger pentru el :-s

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vrut să spun că nu e recomandat pentru cei slabi de înger dar m-am gândit că nu e cazul :))
    Şi eu mi-aş fi dorit să-l văd e cel 3D -_-

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am văzut filmul, dar mi-am dat seama că din ce ai scris, filmul ăsta te face să perţuieşti mai mult viaţa. Încerc să îmi fac timp să îl văd şi eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am văzut toata seria si o recomand.
    Cele mai bune si partea cea mai tare e ca in 2017 apare 8!

    RăspundețiȘtergere

I just want you to know I can see through your mask.